Een overzicht van de veelgestelde vragen over huurverhoging.

  • Hoe kan ik mijn huur betalen?

    U kunt uw huur op de volgende manieren betalen:

    1. Automatische incasso
    Wilt u er zeker van zijn dat uw huur op tijd betaald wordt? Maak dan gebruik van automatische incasso. Vul de machtigingskaart in en lever die in op een van onze vestigingen.

    Download de machtingskaart voor automatische incasso

    Gegevens voor machtigingskaart
    Naam: Woonstad Rotterdam
    Adres: Postbus 2370
    Postcode: 3000 CJ Rotterdam
    Incassant ID: NL93ZZZ240415020000


    2. Internetbankieren

    Onze rekeningnummers
    U kunt de huur onder vermelding van uw volledige adres naar ons overmaken op de volgende rekeningnummers:

    Regio IBAN
    Noord, Prins Alexanderlaan 201     NL16BNGH0285066382
    Centrum / West, Westblaak 210 NL43BNGH0285142526
    Zuid, Ooltgensplaathof 1 NL21BNGH0285142534
    Bedrijfshuisvesting NL57BNGH0285066420

    3. Via een acceptgirokaart 
    Als u geen gebruik maakt van automatische incasso, ontvangt u iedere maand een acceptgiro. Let op: stuur deze drie dagen voor het verstrijken van de huurtermijn naar uw bank voor een tijdige verwerking.

    4. Pinbetaling
    Aan de balie kunt u uw huur via pin betalen. Let op: het is niet mogelijk uw huur contant te betalen.

     

    3    beoordeeld door 25 personen
    Beoordeel deze vraag en antwoord:

    Heeft dit antwoord u geholpen?
    Ja Nee
  • Ik kan de huur niet betalen, wat kan ik doen?

    Mocht het u niet lukken de huur op tijd te betalen, bel ons dan zo snel mogelijk op 010-440 88 00. Als we er op tijd bij zijn, kunnen we een oplossing zoeken en afspraken maken over de betaling. We bespreken dan ook de voorwaarden voor een betalingsregeling. Wij kunnen u ook informeren over instanties die u kunnen helpen bij eventuele schuldproblemen.

    Incassobureau of deurwaarder
    Mocht het niet betalen van de huur aanhouden, dan zijn wij gedwongen een incassobureau of deurwaarder in te schakelen. De kosten hiervan zijn voor uw rekening en komen bovenop het openstaande bedrag aan achterstallige huur. In het uiterste geval loopt u het risico uit uw woning te worden gezet.

    Om dit te voorkomen, verzoeken wij u ons direct te bellen.

    3    beoordeeld door 14 personen
    Beoordeel deze vraag en antwoord:

    Heeft dit antwoord u geholpen?
    Ja Nee
  • Wanneer moet de huur betaald zijn?

    De huur moet op de eerste dag van de maand op onze rekening staan. De huur van januari moet dus op 1 januari betaald zijn.

    4    beoordeeld door 10 personen
    Beoordeel deze vraag en antwoord:

    Heeft dit antwoord u geholpen?
    Ja Nee
  • Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen waarmee ik mijn huur betaal?

    Automatische incasso
    Betaalt u uw huur via automatische incasso dan kunt u bij de balie een wijzigingsformulier invullen om uw rekeningnummer te wijzigen.

    Geen automatische incasso
    U kunt een kopie van een bankafschrift samen met een kopie van uw legitimatiebewijs sturen naar:

    Woonstad Rotterdam
    Postbus 2370
    3000 CJ Rotterdam

     

    3    beoordeeld door 11 personen
    Beoordeel deze vraag en antwoord:

    Heeft dit antwoord u geholpen?
    Ja Nee
  • Ik heb minder inkomsten, heb ik recht op huurtoeslag?

    Als u minder inkomsten heeft, kunt u in aanmerking komen voor huurtoeslag. Op de website toeslagen.nl vindt u meer informatie en hoe u huurtoeslag kunt aanvragen.

    4    beoordeeld door 8 personen
    Beoordeel deze vraag en antwoord:

    Heeft dit antwoord u geholpen?
    Ja Nee