bedrijfshuisvesting

37 Bedrijfsruimten

Kantoorruimte huren


Tips voor het huren van een kantoorpand in Rotterdam

Ben je op zoek naar kantoorruimte in Rotterdam? Wij hebben verschillende kantoorpanden te huur verspreid over de stad. Hieronder vind je een aantal belangrijke tips die je helpen bij het vinden van het juiste bedrijfspand. Heb je vragen of heb je al een kantoorpand op het oog? Neem dan contact op met een van onze adviseurs, zij helpen je graag bij het maken van de juiste keuze. Heb je vragen? Neem dan contact op met een van onze adviseurs, zij kennen de panden én de stad als geen ander.



Belangrijk bij het zoeken van kantoorruimte

Het soort pand en de locatie zijn afhankelijk van het type onderneming dat je hebt of wilt starten. Zet je plannen en toekomstbeeld helder op papier en bedenk welke voorzieningen hierbij passen. En, misschien overbodig om te vermelden: maak een goed financieel plan, zodat je precies weet wat jouw onderneming aan huurkosten kan dragen.


Belangrijke vragen:

  • Heb je parkeerplekken nodig voor personeel of klanten?
  • Heb je naast kantoorruimte ook opslagruimte nodig?
  • Moet je kunnen laden en lossen?
  • Is er een bepaalde infrastructuur nodig? Denk hierbij aan omliggende bedrijven en toegangswegen.
  • Heb je gescheiden ruimten nodig?
  • Passen de activiteiten van jouw onderneming in het bestemmingsplan van de gemeente?
  • Zoek je een eigen kantoorpand of is een verzamelcomplex handiger?
  • Wat zijn je toekomstplannen? En zijn deze mogelijk in de betreffende bedrijfsruimte?

Hoe duidelijker jij de vereisten voor ogen hebt, hoe gemakkelijker je een passend kantoorpand vindt. Weet je nog niet precies wat er nodig is om jouw onderneming succesvol te maken? Geen probleem, onze adviseurs zijn ervaren experts en kunnen precies de juiste vragen stellen en informatie geven.


De voorzieningen en mogelijkheden

De meeste vragen krijgen wij over de aanwezigheid van sanitair, keukenblok en internetaansluiting. In de meeste kantoorpanden van Woonstad Rotterdam zijn deze voorzieningen aanwezig. Internetverbinding is altijd mogelijk. Mis je bepaalde voorzieningen of wil je een pand anders indelen (met tussenwanden bijvoorbeeld), dan bekijken we samen de opties. Wij willen dat jij optimaal kunt ondernemen en denken met je mee over de mogelijkheden van een pand.


Handige verzekeringen kantoorruimte

Welke verzekeringen je afsluit is afhankelijk van jouw behoeften en het type bedrijf dat je hebt. Wij adviseren om minimaal onderstaande verzekeringen voor een kantoorpand af te sluiten:

  • Inboedelverzekering
  • Glasverzekering
  • Aansprakelijkheidsverzekering

Bedrijfsverzamelcomplex

Voor startende bedrijven kan het handig zijn om een kantoorruimte te huren in een verzamelcomplex. Je zit dan met andere ondernemers in een gebouw waar je gebruik kunt maken van gezamenlijke voorzieningen als sanitair, keuken en vergaderruimten. De huurkosten zijn vaak lager dan die van een zelfstandig kantoorpand en je hebt toch toegang tot bepaalde voorzieningen. In de verzamelcomplexen van Woonstad Rotterdam zorgt een huismeester voor het dagelijkse beheer.


Regels voor gevelreclame

Welke regels gelden er voor reclame aan je gevel? De gemeente heeft alle mogelijkheden verzameld in een reclamegids.




    Bedrijfspand huren bij Woonstad Rotterdam

    • 1500 bedrijfsruimten 
    • Krachtige partner voor ondernemers
    • Advies en ondersteuning op maat 
    • Ruime doorgroeimogelijkheden
    • Bereikbaar, flexibel en snel

    Algemene bepalingen kantooruimte

    Download