Naar hoofdcontent

Direct Regelen

Vragen

Aanbod

Artikelen

Informatie & regelen

Over woonstad

landingpages-title

Populair

We konden helaas geen resultaten vinden voor '{{query}}'

Zoektips

  • Controleer de spelling
  • Kies een ander zoekwoord
  • Type in losse woorden 

Coronavirus: hoe gaan we ermee om?

Coronavirus: hoe gaan we ermee om?

Hier lees je meer over onze aangepaste dienstverlening en veelgestelde vragen rondom het Coronavirus.

Dienstverlening aangepast

Wij volgen het advies van het RIVM op. Daarom hebben wij onze dienstverlening aangepast om verdere verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk te voorkomen. Dat doen we voor de gezondheid en veiligheid van onze klanten en onze medewerkers. 

Belangrijkste maatregelen

  • De balies zijn voor een deel open. Lukt het je bijvoorbeeld niet om via MijnWoonstad een reparatieverzoek aan te vragen? Of zit je in een bepaalde situatie die je liever persoonlijk bespreekt?

    Je kan een afspraak maken met onze digitale balie.  Dit is een videogresprek via Teams met één van onze medewerkers. Je bespreekt dan op afstand jouw persoonlijke vraag.

    Voor het maken van een dringende afspraak kun je contact met ons opnemen. 

  • Contact doen we zoveel mogelijk digitaal en telefonisch.
  • Alle reparaties kun je online melden en worden in behandeling genomen, spoedreparaties krijgen voorrang.

Alle maatregelen gelden voorlopig. We volgen het advies van het RIVM. De situatie en de maatregelen kunnen veranderen. Hou daarom onze website in de gaten voor de actuele stand van zaken.

Financiële regelingen voor ondernemers

Huur je een bedrijfsruimte? Je kan gebruikmaken van verschillende regelingen om de financiële gevolgen van de Corona-crisis te beperken:

  • Huurders die een bedrijfsruimte bij ons huren en omzetverlies hebben als gevolg van Covid-19 en de daaraan gerelateerde beperkende overheidsmaatregelen, kunnen in aanmerking komen voor een tijdelijke huurkorting. De huurkorting was tot en met 31 mei 2021 aan te vragen.
  • De overheid biedt verschillende financiële regelingen. Op het coronaloket van de Kamer van Koophandel staat een actueel overzicht.
  • De website van ondernemen010 geeft je een actueel overzicht van maatregelen die jouw bedrijf kunnen ondersteunen. Ook wordt hier antwoord gegeven op veelgestelde vragen van ondernemers.

Betalen van de huur

Ons incassobeleid is al gericht op het voorkomen van betalingsachterstanden en het vermijden van huisuitzettingen. Kijk op ik kan niet betalen voor meer informatie.

Hulp nodig? Kijk hier de initiatieven bij jou in de wijk

  

Veelgestelde vragen

  • Kan ik een afspraak maken?

    Vanaf 7 maart zijn onze balies voor een deel open.
    Lukt het je bijvoorbeeld niet om via MijnWoonstad een reparatieverzoek in te dienen? Of zit je in een bepaalde situatie die je liever persoonlijk bespreekt?

    Je kunt een afspraak maken met onze digitale balie. Dit is een videogresprek via Teams met één van onze medewerkers. Je bespreekt dan op afstand jouw persoonlijke vraag

      Voor het maken van een dringende afspraak kun je contact met ons opnemen. 

    • Ik heb een reparatieverzoek. Kan ik die melden?

      Je kunt reparaties blijven melden, spoedreparaties krijgen voorrang. Het is spoed als schade gevolgen heeft voor de veiligheid, gezondheid of leidt tot meer schade. Spoedmeldingen gaan over verstopte wc’s, een lek in de waterleiding, gaslucht, lekkages van buitenaf, kapotte portiek- of voordeuren, kapotte CV (geen verwarming of warm water), kapotte lift, geen elektriciteit in huis of situaties die gevaar opleveren. Twijfel je of iets spoed is? Bel ons dan op 010 440 88 00. We bespreken de situatie en kijken samen naar een oplossing.

    • Ik heb de huur opgezegd, gaat de inspectie door?
      Nadat je hebt opgezegd, krijg je uitleg hoe je de woning/bedrijfsruimte moet achterlaten. Net voordat je vertrekt vindt er een eindinspectie plaats. Wij controleren dan of de woning/bedrijfsruimte op de goede manier is achtergelaten.
    • Welke onderhoudswerkzaamheden worden nog wel gedaan?
      Zolang er genoeg mensen en materialen bij onze aannemers en bij ons beschikbaar zijn, worden de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
      • Dagelijks onderhoud, reparatie met spoed krijgen voorrang;
      • Werkzaamheden bij verhuizing;
      • Werkzaamheden aan installaties, zoals: cv-ketel , mechanische ventilatie en liften.
      • Gepland onderhoud aan de buitenkant van het gebouw (zoals het dak, schilderwerk);
      • Het vervangen van keukens, badkamers en toiletten binnen projecten;
      • Nieuwbouw.
    • Wanneer voeren we onderhoudswerkzaamheden niet uit (in de woning/bedrijfsruimte)?
      1. Als je niet wilt dat er in je woning/bedrijfsruimte gewerkt wordt (behalve bij spoedgevallen);
      2. Als jij (of huisgenoten) met verkoudheidsklachten in de woning/bedrijfsruimte zijn;
      3. Als je behoort tot een kwetsbare doelgroep (bijvoorbeeld ouderen, zieken);
      4. Als je kort geleden in een risicogebied bent geweest;
      5. Als er bij ons of de leverancier niet genoeg mensen of materialen beschikbaar zijn, of als we niet kunnen beloven dat we het werk helemaal af kunnen maken (in bewoonde woningen).

      Ben jij of een huisgenoot ziek, kwetsbaar of pas in een risicogebied geweest? En heb je een afspraak met een aannemer? Laat het ons weten via ons telefoonnummer 010 440 8800 op werkdagen tussen 08.30 en 17.00 uur. Dan maken we een nieuwe afspraak.

    • Welke onderhoudswerkzaamheden hebben voorrang als er te weinig mensen zijn bij ons en onze aannemers?

      1. Werk dat altijd gedaan wordt, zijn de volgende spoedgevallen:

      • Verstoppingen;
      • Kapotte waterleidingen;
      • Gaslucht;
      • Lekkages van buiten;
      • Kapotte woningtoegangsdeuren of als het niet mogelijk is de woning of het gebouw binnen te komen;
      • Geen verwarming of warm water (cv-ketel);
      • Liften: als ze stil staan of mensen vastzitten;
      • Geen elektriciteit in huis;
      • Als er gevaar is voor anderen/mensen in de buurt.

      Daarnaast heeft werk in deze volgorde voorrang:

      2. Dagelijks onderhoud (na reparatieverzoek)
      3. Werk bij verhuizing
      4. Werk aan badkamers, keukens en toiletten bij projecten.

      Het kan dus zijn dat werkzaamheden langer duren dan je van ons gewend bent. Wij vragen je begrip daarvoor.


    • Wat moet ik doen bij betalingsproblemen door de coronacrisis?

      De coronacrisis raakt ons allemaal. Sommige huurders kunnen door de ingrijpende overheidsmaatregelen in financiële problemen komen. Op dit moment gaat het vooral om ondernemers die een bedrijfsruimte huren en ZZP’ers.

      Door soepel om te gaan met de bijzondere omstandigheden proberen wij de financiële gevolgen voor deze mensen op korte termijn te beperken. Wij doen het volgende:

      • Huurders van een bedrijfsruimte van Woonstad Rotterdam en ZZP’ers adviseren wij dringend om gebruik te maken van de verschillende bestaande en nieuwe financiële regelingen die de overheid biedt om ondernemers te helpen. Op het coronaloket van de Kamer van Koophandel staat een actueel overzicht.
      • Ondernemers die de huur niet kunnen voldoen kunnen voor eventuele mogelijkheden contact opnemen met de afdeling incasso.
      • Voor woninghuurders is ons incassobeleid al gericht op het voorkomen van betalingsachterstanden en het vermijden van huisuitzettingen. Zo lang de coronacrisis voortduurt zullen wij geen huurders hun huis uitzetten wegens betalingsachterstanden.

      Mochten veranderende omstandigheden daar aanleiding toe geven dan nemen we extra maatregelen om onze huurders te helpen.



     
    Woonstad op je startscherm
    Wil je de volgende keer gelijk ingelogd zijn? Installeer de app.