Direct Regelen

Over woonstad

landingpages-title

Populair

We konden helaas geen resultaten vinden voor '{{query}}'

Zoektips

• Controleer de spelling
  • Kies een ander zoekwoord
  • Type in losse woorden

Jaarverslag 2020.

Voorwoord van het bestuur.

Het uitzonderlijke jaar 2020 heeft veel gevraagd van iedereen. Begin maart barstte de coronacrisis los, waarna Nederland in gedeeltelijke lockdown kwam. Ook de rest van het jaar stond in het teken van Covid-19. Onze eerste zorg betrof de gezondheid van klanten en medewerkers. We hebben onze dienstverlening aangepast volgens de adviezen van het RIVM. Ook het werk aan onze woningen ging zoveel mogelijk door. Zo hebben we een groot deel van het reguliere onderhoud uitgevoerd en startten we in 2020 met de renovatie, transformatie of nieuwbouw van 945 woningen.

Goede woningen voor Rotterdammers

Een klein deel van onze huurders kwam door de overheidsmaatregelen in financiële problemen. Met maatwerk, coulance en betalingsregelingen hebben we geprobeerd de financiële gevolgen voor deze huurders te minimaliseren. Door de lockdown kwam er ook meer aandacht voor eenzaamheid. In april belden tientallen medewerkers dagelijks met oudere bewoners, voor een praatje en om te vragen of ze hulp nodig hadden. In veel wijken ontstonden hartverwarmende initiatieven van bewoners.

Ondanks de moeilijke omstandigheden hebben we ook in 2020 weer stevig bijgedragen aan Rotterdam als aantrekkelijke woonstad. Samenwerking is daarbij noodzakelijk. Belangrijke partners zijn de gemeente Rotterdam en partijen in onderwijs, zorg en welzijn. Ook met de Klantenraad en de Stichting Huurdersbelangen Stadswonen (SHS) is de samenwerking geïntensiveerd.

Ondanks de bijzondere omstandigheden slaagden we er in om in 2020 weer goede resultaten neer te zetten. Dit werd mogelijk door grote inzet van onze bewoners, medewerkers en samenwerkingspartners, waarvoor wij hen bijzonder erkentelijk zijn.

Maria Molenaar, voorzitter
Mohamed el Achkar

Bouwen aan de woonstad van de toekomst

Corona

De Covid-19 crisis maakte het ons vorig jaar soms moeilijk om in persoon contact te hebben met bewoners. Dat is vervelend, want wonen is voor ons niet alleen maar een huis verhuren. Onze bewoners hebben een thuis. Door Covid-19 kon bijvoorbeeld het startfeest voor de bewoners van de Prinsessenflats in Prinsenland niet doorgaan. Dat dwong ons persoonlijk en creatief om te gaan met de mogelijkheden. Dat deden we door de bewoners een hart onder de riem te steken en een balkonconcert te organiseren of bloemen te bezorgen bij oudere bewoners. Deze acties werden erg gewaardeerd.

Woonstad in cijfers

We laten graag zien wat we bereikt hebben in het afgelopen jaar.
gasloze woningen gerealiseerd
bloemetjes uitgedeeld aan bewoners
bouwestarts
Onze lopende projecten
Kaart Lijst Filters

Woonstad op je startscherm
Wil je de volgende keer gelijk ingelogd zijn? Installeer de app.