De huur moet op de eerste dag van de maand op onze rekening staan. De huur van januari moet dus op 1 januari betaald zijn.

Hoe kun je betalen?

    1. Automatische incasso
    Automatische incasso is de gemakkelijkste manier om de huur te betalen. Je machtigt ons om het bedrag maandelijks van jouw bankrekening af te schrijven. Als je het niet eens bent met een betaling, kun je het bedrag naar jouw rekening laten terugstorten. Vanzelfsprekend dien je zelf zorg te dragen voor een toereikend saldo.

    Download machtingskaart automatische incasso

    Gegevens voor machtigingskaart
    Wil je gebruik maken van automatische incasso dan heb je de volgende gegevens nodig:

    Naam: Woonstad Rotterdam
    Adres: Postbus 2370
    Postcode: 3000 CJ Rotterdam
    Incassant ID: NL93ZZZ240415020000

    2. Via AcceptEasy
    Woonstad Rotterdam streeft ernaar het betalen voor klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken. Wanneer het tijd is om een rekening te betalen, ontvang je een e-mail van ons. In die e-mail staat een link naar iDeal waarmee je direct- of wanneer het je uitkomt binnen de betaalperiode, kunt afrekenen. Aanmelden kan ook via deze link.

    3. Overschrijven
    Je kunt de huur ook aan ons overmaken. Vergeet dan niet jouw contractnummer te vermelden en het adres van de woonruimte die je van ons huurt. 

    Woonstad Rotterdam heeft de volgende rekeningnummers behorend bij de regio's:

    Regio IBAN BIC
    Noord, Prins Alexanderlaan 201     NL16.BNGH.0285.066.382   

    BNGHNL2G   

    Centrum, West, Westblaak 210

    NL43.BNGH.0285.142.526

    BNGHNL2G

    Zuid, Ooltgensplaathof 1

    NL21.BNGH.0285.142.534

    BNGHNL2G

    Maatschappelijk vastgoed

    NL04.BNGH.0285.066.404

    BNGHNL2G

    Alle afdelingen NL57.BNGH.0285.066.420 BNGHNL2G
    Alle digitale betalingen NL25.BNGH.0285.032.755 BNGHNL2G


    Uitkering 
    Heb je een uitkering van Sociale Zaken & Werkgelegenheid (SoZaWe)? Dan kun je de huur ook rechtstreeks door SoZaWe laten betalen.

    Wat doen wij met jouw huurbetaling?

    • onderhoud (en reserveringen daarvoor)
    • gemeentelijke belastingen (alleen eigen bijdrage huurder WOZ-waarde)
    • verzekeringen
    • administratie- en beheerkosten
    • aflossing van leningen (en rente)
    • erfpacht
    • reserveringen voor de algemene bedrijfsreserve (voor het kunnen opvangen van calamiteiten)
    • bouw of aankoop woningen