Openingsfeestje
Het Buurtpunt werd officieel geopend door wethouder Christine Eskes, directeur Jenny Vermeeren van Woonstad Rotterdam, directeur Aimee Heijdenrijk van Pameijer en directeur Han Paulides van wmo Radar. Vanaf het balkon van het Buurtpunt gaven zij twee symbolische sleutels aan buurtcoaches Els en Amanda van Pameijer en wmo Radar. Deze buurtcoaches gaan ervoor zorgen dat alles in het buurtpunt goed verloopt.
Wat is het Buurtpunt?
Het Buurtpunt is een samenwerking tussen Pameijer, wmo Radar, de gemeente Rotterdam en Woonstad Rotterdam. Het Buurtpunt is er vooral voor de bewoners van de acht woonblokken, maar ook andere bewoners uit de buurt zijn welkom. Het is een plek waar mensen elkaar kunnen ontmoeten, leuke dingen kunnen doen en elkaar vragen kunnen stellen. Als het nodig is, worden ze geholpen door professionals en vrijwilligers.
Omdat het Buurtpunt echt voor de bewoners is, werden zij natuurlijk uitgenodigd voor het openingsfeestje. Zij konden genieten van een lekkere bak koffie of thee met een Overschies kontje (gebakje). Als lunch werden er hamburgers geserveerd. De kinderen werden verrast met bijzondere ballonnen.


