NAAR OVERZICHT

Woonstad Rotterdam en Gemeente Rotterdam voorkomen samen schulden

20 apr 2018

Woonstad Rotterdam en Gemeente Rotterdam voorkomen samen schulden

Het leven kan duur zijn en soms is het moeilijk om alle rekeningen te betalen. Een betalingsachterstand kan leiden tot hoge incassokosten en mogelijk zelfs schulden. Woonstad Rotterdam werkt daarom sinds april 2018 in een pilot samen met de gemeente Rotterdam, Woonbron, Vestia, Evides, Eneco, Nuon, VGZ en Zilveren Kruis Achmea.

Hiermee willen we voorkomen we dat klanten met een betalingsachterstand uiteindelijk in de financiƫle problemen raken.

Het betreft een pilot voor de postcodegebieden 3073, 3078, 3079 en 3081. De pilot loopt t/m 31 december 2018.

Meer grip op uw inkomsten en uitgaven
Als u een betalingsachterstand heeft van maximaal twee maanden, dan melden wij dit bij de gemeente Rotterdam. Zij nemen contact met u op om te kijken of ze u kunnen ondersteunen om meer grip te krijgen op uw inkomsten en uitgaven. Als u dat wilt, begeleiden zij u of verwijzen u door voor andere ondersteuning, zoals een betalingsregeling of een check of uw inkomen past bij uw situatie. Deze ondersteuning kost tijd. Daarom krijgt u een maand uitstel van betaling voor uw openstaande rekeningen bij ons. De gemeente Rotterdam kan u ook ondersteunen met een betalingsregeling, of een check of uw inkomen past bij uw situatie.
Op basis van uw persoonlijke situatie kijken ze welke ondersteuning bij u past. Dit kost u niets en is geheel vrijwillig.

Incassokosten en schulden voorkomen
Om hoge incassokosten en schulden te voorkomen is het belangrijk dat u vroeg actie onderneemt. Heeft u een betalingsachterstand van maximaal twee maanden? Dan geven wij uw gegevens aan de gemeente Rotterdam door. Zij nemen contact met u op.

U kunt uiteraard ook zelf contact opnemen voor een afspraak of meer informatie via gemeente Rotterdam, Bureau Frontlijn: Paul Hermenet via 06-53404133, p.hermenet@rotterdam.nl of Ouiam El-Bouchtaoui via 06-12572673, o.elbouchtaoui@rotterdam.nl.