Informatie & regelen
Waar gaat het over?
Heb je al een
MijnWoonstad
account?
Huur je een ruimte via Woonstad Rotterdam? Je kunt met een MijnWoonstad account veel zaken zelf en makkelijk online regelen.
Altijd de actuele status van reparaties
Bekijk je persoonlijke berichten
Snel je gegevens ingevuld
Vraag en antwoord
-
Kan ik met mijn urgentieverklaring op alle woningen reageren?
Je mag met je urgentieverklaring reageren op woningen binnen jouw zoekprofiel
Lees meer -
Ik heb mijn huur opgezegd. Wanneer krijg ik mijn laatste rekening?
Als je je huur opzegt, dan sturen we je na de laatste huurdag de laatste rekening toe: de eindnota.
Lees meer -
Ik word mantelzorger van (een van mijn) ouders en ga daar inwonen. Vervalt mijn inschrijfduur bij Woonnet Rijnmond?
Wanneer je bij iemand gaat inwonen en geen huurovereenkomst op je naam hebt, dan verandert er niets aan de inschrijfduur van je account bij WoonnetRijnmond.
Lees meer -
Hoe kan ik het beste met mijn buren praten ?
Heb je last van je buren? Ga met ze praten.
Lees meer -
Wat is woonfraude?
Woonfraude is als een huurder de woning niet bewoont, maar en/of de ruimte gebruikt waarvoor het niet bedoeld is.
Lees meer -
Mijn buren veroorzaken overlast. Wat kan de VvE-beheerder hieraan doen?
De VvE- beheerder is er voor het in goede staat houden van het gebouw. Bemiddeling in ruzies is geen taak van de beheerder.
Lees meer -
Hoe herken ik woonfraude?
Hoe je woonfraude herkent:
Lees meer -
Hoe krijg ik een verhuurdersverklaring?
Een verhuurdersverklaring kun je online aanvragen. Welke heb je nodig?
Lees meer -
Hoe vraag ik huurtoeslag aan?
Ga naar de aanvraagpagina van de Belastingdienst.
Lees meer -
Ik ben jonger dan 23 en wil huurtoeslag aanvragen, wat nu?
Zijn alle bewoners op het adres jonger dan 23 jaar?
Lees meer