Ik wil de huur opzeggen

Hoe zeg ik de huur van mijn bedrijfsruimte op?

De huur van je bedrijfsruimte kun je op twee manieren opzeggen:

  1. Online via MijnWoonstad
  2. Per post naar:

    Woonstad Rotterdam
    Postbus 2370
    3000 CJ Rotterdam

    Vermeld in de brief de volgende punten:
    • Het adres van de bedrijfsruimte;
    • Datum van opzeggen. In je huurovereenkomst staat je opzegtermijn.

Binnen vijf werkdagen na ontvangst van je huuropzegging nemen we contact met je op om alles met je door te nemen.

Ik heb de huur van mijn bedrijfsruimte opgezegd. Wat gebeurt er nu?

Na je huuropzegging lever je de bedrijfsruimte weer op in de staat die het was toen je voor het eerst de sleutel van ons kreeg.

Stap 1: Opruimen

  • Zorg dat de ruimte opgeruimd en schoon is.

Stap 2: Vooroplevering (inspectie)

  • Tijdens de vooroplevering komen wij langs om de ruimte samen met jou te bekijken;
  • We spreken af wat je nog moet doen voor de eindoplevering, bijvoorbeeld schade herstellen of schoonmaken. Dit noemen we de opleverpunten;
  • We zetten de opleverpunten in een rapport dat we allebei ondertekenen.

Stap 3: Opleverpunten in orde maken

  • Je zorgt dat de opleverpunten in orde zijn gemaakt voor de eindoplevering. Dit zijn de punten die we bij vooroplevering met elkaar hebben besproken.

Stap 4: Eindoplevering (eindinspectie)

  • We komen langs en controleren samen of alle opleverpunten in orde zijn. Ook schrijven we samen de meterstanden op;
  • De bedrijfsruimte moet in goede staat, bezemschoon en leeg zijn;
  • Je levert alle sleutels en tags (digitale sleutels) in die je eerder van ons kreeg of hebt bijbesteld. Voor elke bijbestelde sleutel of tag die je inlevert, krijg je €25,- borg terug;
  • Samen ondertekenen we het opleverrapport.

Let op! Voor elke sleutel die je niet of beschadigd inlevert, moet je betalen. Voor de kwijtgeraakte sleutel €25,- en €15,- voor het laten maken van een nieuwe sleutel.

Stap 5: Eindafrekening

  • Na de eindoplevering krijg je van ons de eindnota toegestuurd.