Direct Regelen

Vragen

Aanbod

Artikelen

Informatie & regelen

Over woonstad

landingpages-title

Populair

We konden helaas geen resultaten vinden voor '{{query}}'

Zoektips

  • Controleer de spelling
  • Kies een ander zoekwoord
  • Type in losse woorden 

Tattoo no More - Een tweede kans voor een eerste indruk

20 maart 2019
bedrijfsruimte

Ooit een tatoeage gezet en spijt van deze ogenschijnlijk onomkeerbare keuze? Eigenaar Andy Han (56) ziet ze dagelijks voorbij komen in zijn kliniek Tattoo No More aan de Oudedijk in Kralingen. Al zes jaar lang verwijdert hij tatoeages bij spijtoptanten, sinds begin dit jaar op deze locatie. Onlangs startte hij een campagne die werkzoekenden de mogelijkheid biedt hun zichtbare tattoo gratis door hem te laten verwijderen.

Tattoo No More Oudedijk

Andy gebruikt daarvoor een specifieke lasertechniek waarmee tattoos veilig verleden tijd worden. Zijn partner Dex heeft een tattooshop op dezelfde locatie en tatoeëert al sinds jaar en dag. Vijftien jaar geleden was zij een van de eersten die tatoeages met een laserapparaat verwijderde.

Tattoo No More Oudedijk

Dag tattoo - hallo baan

De ondernemer vertelt over een toename in de behoefte om tatoeages te laten verwijderen: ‘De tattoo-industrie is de afgelopen twintig jaar onwijs gegroeid waardoor het hebben van een tattoo heel normaal is geworden.’ Die normalisering maakt dat - met name jonge - mensen nu gemakkelijk een stapje verder gaan door een tatoeage op handen, nek, hals of in het gezicht te nemen. ‘Jongeren zijn geïnspireerd door social media, celebrities en sporthelden. Met één groot verschil: deze sterren zijn financieel onafhankelijk. Het wordt een ander verhaal als je rond moet komen van een uitkering.’

Tattoo No More Oudedijk

Daarop bedacht Andy de campagne: ‘Dag tattoo, hallo baan’, die hij eind januari lanceerde. Hiermee biedt hij werkzoekenden die spijt hebben van hun zichtbare tatoeage ‘een tweede kans op een eerste indruk’. Als tegenprestatie dienen deelnemers mee te werken aan een documentaire die Andy als voorlichting zal gaan gebruiken op middelbare scholen. De campagne bleef niet onopgemerkt. Andy schoof aan bij Jinek, deed zijn zegje in het NOS journaal, het Jeugdjournaal, RTL Boulevard en in kranten als de Volkskrant, Telegraaf en het AD. Binnen een week stond de teller op driehonderd aanmeldingen. 

Twee dagen na onze eerste ontmoeting, belde Donald mij al op om te zeggen dat ons droompand vrij kwam.

Andy

 

Daarop bedacht Andy de campagne: ‘Dag tattoo, hallo baan’, die hij eind januari lanceerde. Hiermee biedt hij werkzoekenden die spijt hebben van hun zichtbare tatoeage ‘een tweede kans op een eerste indruk’. Als tegenprestatie dienen deelnemers mee te werken aan een documentaire die Andy als voorlichting zal gaan gebruiken op middelbare scholen. De campagne bleef niet onopgemerkt. Andy schoof aan bij Jinek, deed zijn zegje in het NOS journaal, het Jeugdjournaal, RTL Boulevard en in kranten als de Volkskrant, Telegraaf en het AD. Binnen een week stond de teller op driehonderd aanmeldingen. 

Tattoo No More Oudedijk

Ook Andy moest geloven aan een tweede indruk bij Woonstad Rotterdam. Grappend vertelt hij over het eerste contact met, Donald Spanjer, zijn contactpersoon. ‘Aan de telefoon zei hij dat wij niet per se de doelgroep waren die hij voor ogen had in deze wijk. Dat snapte ik ergens wel, maar ik overtuigde hem het gesprek met ons aan te gaan om te laten zien dat wij het toch echt anders aanpakken. De volgende dag stond Donald voor de deur; hij draaide bij doordat onze werkwijze en ideeën hem aanspraken. Het klikte! Twee dagen later belde hij om te vertellen dat ons droompand vrijkwam. We investeerden zwaar in de verbouwing, Woonstad hielp ons aan dubbelglas. De investering is het dubbel en dwars waard, we zijn van plan hier te blijven tot aan ons pensioen.’

Ook op zoek naar een bedrijfsruimte?

Bekijk ons aanbod bedrijfsruimtes.