Informatie & regelen
Waar gaat het over?
Heb je al een
MijnWoonstad
account?
Huur je een ruimte via Woonstad Rotterdam? Je kunt met een MijnWoonstad account veel zaken zelf en makkelijk online regelen.
Altijd de actuele status van reparaties
Bekijk je persoonlijke berichten
Snel je gegevens ingevuld
Vraag en antwoord
-
Ik heb de huur van mijn woning opgezegd, wat gebeurt er nu?
Nadat je je huur hebt opgezegd, nemen we binnen drie werkdagen contact met je op om twee afspraken te maken: voor de voorinspectie en de eindinspectie.
Lees meer -
Wij gaan uit elkaar en de hoofdhuurder vertrekt. Kan ik als medebewoner het contract overnemen?
De hoofdhuurder vertrekt. De andere bewoner wil het contract overnemen.
Lees meer -
Wij gaan uit elkaar en iemand blijft wonen, hoe werkt dat?
Een huurcontract overzetten op één naam, kun je bij ons aanvragen. We bekijken of dat in jullie geval mag.
Lees meer -
Ik heb last van faraomieren. Wat moet ik doen?
Faraomieren kunnen bacteriën en parasieten verspreiden. Het is daarom belangrijk dat we ze verwijderen.
Lees meer -
Hoe zeg ik mijn huur op?
Wil je de huur opzeggen? Dit kan online via MijnWoonstad.
Lees meer -
Ik heb last van bijen of wespen. Wat nu?
Houd ramen, deuren en horren een tijdje dicht. Helpt dat niet?
Lees meer -
Ik heb last van ongedierte. Wat nu?
Als je last hebt van ongedierte in of rondom je woning dan moet je dit zelf oplossen. Soms kunnen we je hierbij helpen.
Lees meer -
Ik heb een klacht over een aannemer of monteur die jullie hebben ingehuurd. Wat nu?
Een bedrijf dat wij hebben ingehuurd heeft bijvoorbeeld:
Lees meer -
Ik wil medehuurder worden, wat moet ik doen?
Je bent automatisch medehuurder als je getrouwd bent of een geregistreerd partnerschap hebt.
Lees meer -
Kan ik huurtoeslag krijgen?
Huurtoeslag is een bijdrage van de overheid om de huur mee te betalen.
Lees meer