Naar hoofdcontent

Direct Regelen

Vragen

Aanbod

Artikelen

Informatie & regelen

Over woonstad

landingpages-title

Populair

We konden helaas geen resultaten vinden voor '{{query}}'

Zoektips

  • Controleer de spelling
  • Kies een ander zoekwoord
  • Type in losse woorden 

Bezichtigingen en verhuringen in coronatijden

02 april 2020
Huren bij Woonstad

De maatregelen om het coronavirus tegen te gaan, vragen om creatieve oplossingen. Dat geldt ook voor onze bezichtigingen, verhuringen en het opzeggen van de huur. Dat gaat gewoon door, waarbij de gezondheid van (potentiële) huurders en medewerkers voorop staat. We volgen de richtlijnen van het RIVM.

Voor bezichtigingen geldt een aantal belangrijke randvoorwaarden. Kandidaten wordt dringend verzocht zich af te melden voor bezichtigingen wanneer zij ziek zijn of verschijnselen vertonen. Wanneer zij ziekteverschijnselen hebben, mag een familielid de bezichtiging waarnemen. We vragen 'kijkers' om geen vrienden of andere familieleden mee te nemen. We laten kandidaten alleen een voor een de woning in gaan. Natuurlijk houden we bij iedere afspraak 1,5 meter afstand van elkaar. Een goed voorbeeld is de bezichtiging afgelopen week aan de Persoonshaven op Zuid.

Digitaal ondertekenen

Ondertekenen van het huurcontract en betalingen gaan zoveel mogelijk digitaal. Het digitaal ondertekenen is een pilot die door de coronamaatregelen in een stroomversnelling is geraakt. Omdat deze digitalisering nog niet is doorgevoerd bij ons bedrijfsonderdeel Stadswonen Rotterdam vragen we studenten om een ondertekend huurcontract of huuropzegging naar ons te e-mailen.

Stadswonen Rotterdam

Enrica Bruyninckx, manager Stadswonen Rotterdam: "We werken zoveel mogelijk door. Wonen in een veilig thuis is een basisvoorziening die even belangrijk is als boodschappen doen. We doen ons uiterste best om alles zo goed mogelijk te regelen voor de klant. Dat vergt veel van ons team, maar we denken altijd in oplossingen. Veel collega's hebben kinderen thuis of zorgen voor een familielid. Iedereen heeft zijn eigen persoonlijke verhaal.”

Creatieve oplossingen

De coronamaatregelen werken ook praktische oplossingen in de hand. Veel studenten hospiteren bijvoorbeeld door te videobellen. Enrica: "Het is knap hoe klanten en collega’s met de beperkingen omgaan. Toch missen we iets essentieels: het persoonlijke contact met de klant. Juist die social talk met de huurder op het moment van een sleuteloverdracht, die leuke tip over de wijk of de handdruk om iemand te feliciteren met zijn of haar nieuwe woning. Dat is wat ons werk zo mooi maakt. De persoonlijke aandacht die iedere huurder verdient. Dat proberen we voor dit moment zo goed mogelijk anders in te richten.”

Woonstad op je startscherm
Wil je de volgende keer gelijk ingelogd zijn? Installeer de app.