Direct Regelen

Vragen

Aanbod

Artikelen

Informatie & regelen

Over woonstad

landingpages-title

Populair

We konden helaas geen resultaten vinden voor '{{query}}'

Zoektips

  • Controleer de spelling
  • Kies een ander zoekwoord
  • Type in losse woorden 

Hoe pakken jullie reparaties aan?

10 augustus 2022
Verbouwen en onderhoud Huren bij Woonstad Veiligheid

Een wc die blijft doorspoelen, een gebroken ruit, lekkage: als er iets kapot is, dan heb je daar als huurder last van. En dan wil je dat het zo snel mogelijk wordt opgelost. Onze afdeling Niet-Planmatig Onderhoud (NPO) repareert dit soort zaken nadat je het gemeld hebt. Ook repareren of vervangen we zaken als een woning leegkomt. Zo zorgen we voor goed onderhouden woningen.

Hoe doe ik een reparatieverzoek?

  • Je kunt 24 uur per dag, 7 dagen per week makkelijk een reparatie aanvragen via de website. Je vult een aantal vragen in en kunt gelijk foto’s van de situatie toevoegen. Daarna kies je zelf het tijdstip voor de afspraak met de aannemer.
  • Vraag je een reparatie aan via de telefoon? Dan bespreken we wat er mis is en plannen we samen een afspraak met de aannemer. Wij gebruiken aan de telefoon dezelfde agenda als op de website.
  • Spoedreparatie nodig? Heb je bijvoorbeeld een gaslek? Neem direct contact op, ook buiten kantoortijden.
  • Probleem met je verwarming? Dan kun je direct met de verwarmingsmonteur bellen.

Wat gebeurt er nadat ik een reparatieverzoek heb gedaan?

De afspraak komt direct in de agenda van een van onze wijkaannemers. Jij krijgt een bevestiging via de e-mail. De aannemer ziet de afspraak in de agenda. Soms verzet de aannemer een afspraak naar een ander moment, bijvoorbeeld omdat er een onderdeel besteld moet worden. De aannemer laat je dat dan weten. Kun je zelf niet op de afgesproken tijd? Dan kun je de afspraak zelf makkelijk online verzetten in MijnWoonstad. Doe dit uiterlijk 3 dagen voor de afspraak.

Bekijk ook deze video waarin onze collega Matthijs je precies uitlegt hoe het werkt.

Hoe gaat de reparatieafspraak?

De aannemer komt bij je langs in het afgesproken tijdsblok. Als we tussen 10.00 en 11.00 uur afspreken, dan kan dat betekenen dat de aannemer bijvoorbeeld om 10.45 uur aankomt. De meeste reparaties kan de aannemer in een keer uitvoeren. Soms moet er meer gebeuren. Of repareren lukt niet meer en er moet iets vervangen worden. Dan maakt de aannemer een afspraak om terug te komen.

Zijn er ook dingen die jullie niet repareren?

  • Als je zelf iets kapotmaakt, dan moet je het ook zelf maken of laten maken.
  • Verander je iets aan je woning? Zoals een nieuwe keuken of toilet? Dan moet je het ook zelf (laten) maken als het kapotgaat. Kleine reparaties daaraan kunnen we soms wel doen, we denken met je mee. Meld het even als je iets wilt laten repareren aan een onderdeel dat je zelf geplaatst hebt. Zo is het geen verrassing voor ons als we langskomen.

Hier lees je meer over de reparaties die je als huurder zelf moet doen.

Wat kun je als huurder doen om zo snel en soepel mogelijk geholpen te worden?

Het helpt ons als je zo goed mogelijk doorgeeft wat het probleem is. Vraag je je reparatie online aan, dan kun je gelijk foto’s van de situatie toevoegen. Hierdoor krijgt de aannemer vaak een goed idee van de werkzaamheden.

Wat doen jullie om mijn reparatieverzoek zo goed mogelijk te behandelen?

Het is belangrijk voor ons dat het probleem in één keer opgelost wordt, als dat mogelijk is. Dat noemen we first-time fix. Maar met 90.000 reparaties per jaar gaat er wel eens iets mis. Dat kan verschillende oorzaken hebben. Wij, de aannemer en onze bewoners spelen hier allemaal een rol in. Wij werken steeds aan het verbeteren van onze service. En we vragen onze klanten regelmatig om hun mening.

  • Wij werken aan een betere communicatie tussen ons systeem en dat van de aannemer.
  • We verbeteren de online service. Nu zie je op de website vaak een tijdje ‘in behandeling’ achter je melding staan. We gaan extra informatie toevoegen, zodat je online beter kunt volgen wat er met je melding gebeurt.
  • We willen ons systeem verbeteren, zodat we automatisch een melding krijgen als uit één woning of één woongebouw steeds dezelfde reparatieverzoeken komen. Misschien is er dan groot onderhoud nodig. Dat doet onze afdeling Planmatig Onderhoud.
  • We onderzoeken beeldbellen met de klant, zodat we samen de situatie kunnen bekijken en sneller de juiste hulp kunnen bieden.
  • En, heel belangrijk, omdat veel reparatieverzoeken nog via de telefoon binnenkomen: onze collega’s aan de telefoon krijgen training in technische kennis. Hoe beter zij snappen wat er mis kan zijn, hoe beter zij je kunnen helpen. Onze collega kan het probleem beter uitleggen aan de aannemer. Of kan jou helpen om het zelf op te lossen.

Goed om te weten

  • Met een serviceabonnement kun je kleine reparaties in je huurwoning door ons laten uitvoeren. Lees hier meer over het serviceabonnement.
  • Heb je een koopwoning? Dan moet je sommige reparaties aanvragen via je Vereniging van Eigenaren (VvE). Vraag dit aan je VvE of lees het in de voorwaarden bij je koopcontract.

Woonstad op je startscherm
Wil je de volgende keer gelijk ingelogd zijn? Installeer de app.